USŁUGI:

Konsultacje psychologiczne online

Psychoterapia online

Konsultacje telefoniczne

 

Regulamin 

Polityka prywatności

Cennik i metody płatności

 

Znajdziesz nas na:

Poradnia Psychologiczna Online

Terapia Lęku Online

tel. 502 291 584

kontakt@totylkostrach.pl

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Copyright © 2019- 2022 totylkostrach.pl

UMÓW wizytę ON-LINE lub Konsultację Telefoniczną 


Im wolniej tym lepiej czyli terapia bez lęku.

26 listopada 2021

WRóĆ

 

 

 

Dodaj komentarz:

 

Twój nick:

Twój mail (niepublikowany)

Twój komentarz:

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Popularne artykuły

Pierwszy atak paniki często kończy się na pogotowiu. Intensywność doświadczanej emocji, przerażające objawy z ciała tworzą poczucie, że śmierć jest nieuchronna... i albo zawał albo udar, a w najlepszym przypadku
Część I Objawy ataku paniki Czym jest atak paniki? Atak paniki- objawy. Dlaczego pojawiają się kolejne ataki?- "Lęk przed lękiem".  Ile trwa atak Paniki? Część II Atak paniki- wskazówki jak
Wiele osób opisując swoje przeżywanie lęku, mówi o doświadczeniu, które określa jako trudne do wytłumaczenia, ale szczególnie nieprzyjemne i przerażające. Są to derealizacja i depersonalizacja. Na czym polega depersonalizacja i
Dlaczego walka z atakami paniki bywa nieskuteczna? W jaki sposób rozwijają się zaburzenia lękowe (nerwica lękowa) z atakami paniki? Co to jest atak paniki? Atak paniki to reakcja lękowa polegająca
To wspaniałe, że jako członek rodziny lub przyjaciel, troszczysz się i chcesz pomóc swojemu bliskiemu poszukując informacji, które ułatwią mu odzyskanie równowagi w kryzysie psychicznym. Wiedza na temat specyfiki tych
OCD co to znaczy? Zaburzenie obsesyjno- kompulsywne- Obsessive- Compulsive Disorders – OCD. OCD to inaczej skrót od Obsessive- Compulsive Disorders czyli zaburzenia obsesyjno- kompulsywne nazywane dawniej nerwicą natręctw. Zaburzenia obsesyjno-
Można zdobyć wiedzę na temat lęku, przeczytać książkę, przerobić i wypracowywać techniki, które mają podpowiadać jak pokonać swój lęk... a i tak w jedną stronę rozsądek a w drugą emocje.
Pozwól sobie być taki jaki jesteś.  Temat poczucia własnej wartości i samooceny jest chyba najchętniej poruszanym tematem na blogach, a także na rynku wydawniczym. Można pomyśleć, że napisano już na
  "Osoba A: Co jeśli prawo powszechnego ciążenia zostanie zniesione i będziemy wisieć w powietrzu do góry nogami, obijając sobie głowy? Osoba B: To niemożliwe, ponieważ byłoby to wbrew teorii kwantowej,
Zaburzenia lękowe uogólnione- test (nerwica lękowa) 1. Czy miewasz poniżej wymienione objawy( co najmniej 4 jednocześnie)?: przyspieszony lub nieregularny rytm pracy serca pocenie się drżenie lub niepokój suchość w ustach
Część I Objawy ataku paniki Czym jest atak paniki? Atak paniki- objawy. Dlaczego pojawiają się kolejne ataki?- "Lęk przed lękiem".  Ile trwa atak Paniki? Część II Atak paniki- wskazówki jak
Pierwszy atak paniki często kończy się na pogotowiu. Intensywność doświadczanej emocji, przerażające objawy z ciała tworzą poczucie, że śmierć jest nieuchronna... i albo zawał albo udar, a w najlepszym przypadku
Napady paniki- test (nerwica lękowa): Sprawdź czy cierpisz na zaburzenia lękowe (nerwica lękowa). 1. Czy występują u Ciebie poniżej wymienione objawy (co najmniej 4 poniżej wymienione jednocześnie)?: przyspieszona lub nieregularna
Agorafobia- test do samobadania- nerwica lękowa 1. Czy przebywanie w wymienionych niżej sytuacjach powoduje u Ciebie wystąpienie napadów paniki, lęku lub uczucia duszności (objawy lęku dotyczą co najmniej dwóch poniższych

Czytaj więcej

STRES I ZESPÓŁ STRESU POURAZOWEGO

LĘK W TWOIM CIELE

TERAPIA LĘKU  PSYCHOTERAPIA

NIE BÓJ SIĘ ...TEGO CO CZUJESZ

LĘKI W TWOIM ŻYCIU

FOBIA SPOŁECZNA

MEDYTACJA RELAKSACJA HIPNOZA ERICKSONOWSKA

ZABURZENIA OBSESYJNO- KOMPULSYWNE OCD

UOGÓLNIONE ZABURZENIA LĘKOWE

ATAKI PANIKI ZABURZENIA LĘKOWE

Artykuły wg kategorii

Agnieszka Kułakowska- psycholog (Uniwersytet SWPS)w specjalizacji Psychologia Pozytywna i Coaching, coach, terapeuta TSR w trakcie certyfikacji. Fascynatka psychologii pozytywnej oraz pracy z ciałem. Ukończyła akredytowane przez PSTTSR szkolenia I i II stopnia oraz wiele szkoleń specjalistycznych w nurcie skoncentrowanym na rozwiązaniach (w tym interwencje kryzysowe i strategie pracy w obszarach lękowych). Swoje kompetencje terapeutyczne wzbogaca również wiedzą zdobywaną podczas licznych szkoleń w nurcie ACT (akceptacji i zaangażowania) oraz w zakresie pracy z ciałem i emocjami.

psychoterapia nerwicy lękowej

Żyjemy w czasie maksymalizacji efektywności. Świat ma być szybszy, produktywność większa – tacy sami mamy stać się my. Towarzyszy nam stały stres, powodowanym wzrastającym pędem życia oraz ciągły lęk, że nie zdążymy, że zawiedziemy, że nie damy rady.

 

Nowinki techniczne i farmakologiczne kuszą obietnicą natychmiastowych efektów niewielkim nakładem. Tego samego zaczynamy oczekiwać również od terapii – ma być szybko i skutecznie.  Pewnie nie raz, dzieląc się wątpliwościami, usłyszeliśmy słowa powtarzane za Davidem Lloydem Georgem: „Nie bój się dużego kroku. Nie pokonasz przepaści dwoma małymi”.

 

A co jeśli jesteś na dnie owej przepaści ?

A co, gdy z przerażeniem trzymasz się stromej ściany w obawie przed upadkiem ?

Wtedy drobne kroki jak najbardziej mają swój głęboki sens.

 

Czym jest terapia ?

Terapia jest procesem wprowadzania zmian, mających na celu poprawę jakości życia klienta, a jak wie większość z nas – same zmiany – z uwagi na niesioną niewiadomą mogą być źródłem dodatkowego lęku.

Jak zatem zoptymalizować ten proces ?

By minimalizować dyskomfort, spowodowany lękiem przed zmianami, a jednocześnie podnieść prawdopodobieństwo podjęcia zmian i zaangażowania się w nie, warto zaczynać właśnie od rzeczy drobnych.

Ma to znaczenie na dwu płaszczyznach.  

Po pierwsze – drobne zmiany mają większe szanse na powodzenie w ich realizacji. Wprowadza się je krócej i mniejszym wysiłkiem.

Po drugie, gdy coś się uda, czujemy się bardziej zmotywowani i bezpieczniejsi w podejmowaniu kolejnych.

 

Efekt kuli śnieżnej.

Z pozoru drobne innowacje w jednym obszarze, przynosząc pozytywne efekty, mogą stać się wyzwalaczem kolejnych, w innych sferach. Całość działa jak kula śnieżna, która powiększa się zbierając kolejne porcje śniegu podczas toczenia. 

Wyobraźmy sobie, że chcąc bardziej zadbać o swoje włosy, zaczynamy staranniej dobierać kosmetyki, przyjmujemy suplementy, zwracamy uwagę na dietę i nawodnienie organizmu.

Pozytywne zmiany spowodowane wspomnianymi działaniami zaczynamy odczuwać w całym organizmie. Poprawia się wygląd skóry, nasze samopoczucie i poziom energii.

Zaczynamy więc staranniej dobierać produkty żywnościowe, bardziej o siebie dbać, więcej się ruszać, co z kolei wpływa na wygląd naszej sylwetki, może nowe pasje i znajomości osób podobnych do nas. Z czasem okazuje się, że dzięki trosce o włosy – zmieniliśmy tryb życia i priorytety, jakie nim rządziły.

 

Mało kto jednak uwierzyłby w prawdopodobieństwo powodzenia tej wielkiej przemiany, gdybyśmy stawiali ją za cel na samym początku.

 

Podobnie ma się sprawa w relacjach. Każda rodzina, zespół ludzi w pracy, czy w towarzystwie, tworzy pewien system. Rozpoczynając drobne zmiany od samych siebie, powoli zaczniemy oddziaływać również na inne osoby, które zaczną dostrzegać naszą asertywność, kompetencje, czy godność.

 

Najtrudniejszy pierwszy krok 

Jeśli czujesz, że codzienność Cię przytłacza, nie masz na nic czasu ani energii, zatrzymaj się na chwilę. Warto poświęcić czas na analizę aktualnej sytuacji i wskazanie obszarów, gdzie można zacząć wprowadzanie drobnych, ale efektywnych zmian.

Warto skorzystać z pomocy specjalistów w tym zakresie, którzy bez ocen i z pełnym zrozumieniem pomogą Ci spojrzeć na sytuację z nieco innej perspektywy. Być może dostrzeżesz coś, co do tej pory pozostawało w ukryciu ?

Wybierz i zdecyduj – od czego chcesz zacząć, na czym najbardziej Ci zależy lub co wymaga szybkiej interwencji.

Terapeuta jest osobą, która będzie Cię wspierać i motywować.

Często drobne, ale przemyślane i zaakceptowane zmiany niosą znacznie większą i trwalszą poprawę niż szybkie i duże postępy, na które nie jesteśmy gotowi. 

 

autor: Agnieszka Kułakowska

UMÓW wizytę ON-LINE lub

Konsultację Telefoniczną